Marketing Today -seminaari

Tila 1, B-halli

Aito asiakaskokemus syntyy monen tekijän summana. Tule kuulemaan miten verkossa säilytetään vastaleivotun korvapuustin tuoksu, joka palautuu mieliin vielä vuosikymmentenkin jälkeen. Miten digiaikana rakennetaan vahvoja asiakaskokemuksia, jotka uppoavat vahvimmin kuluttajien ytimiin.

Asiakaskokemuksen syntyyn vaikuttaa vain ja ainoastaan se, mitä asiakas tuntee ja sen myötä ajattelee yrityksen tarjonnasta. Ei se mitä yritys ajattelee antavansa. Kokemuksen ydin on asiakaspolun kohtaamisissa.  Siellä missä kuluttaja kohdataan hänen omassa maailmassaan ja missä kokemus tarjoillaan hänelle ominaisimmalla tavalla. Voimme rakentaa erilaisia polkuja varmistaaksemme merkityksellisimmät kohtaamiset – myös digiaikana.

 

Ohjelma:

12.00 Tervetuloa

Moderaattori Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto

 

12.10 Valloita markkinoita Mielipidejohtajan otteella.

Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, Suomen Markkinointiliitto MARK

Lauri Sipilä_netti

 

12.45 Miten kävijätietoja hyödynnetään mediamainonnassa?

Antti J Leino, Digital Director, Group M.

antti leino netti

 

13.30 Miten digitaalisuus muuttaa kaupan tulevaisuutta?

Lennu Keinänen, Evankelista, Sarjayrittäjä, hallituksen jäsen, neuvonantaja, Paytrail

Lennu Keinänen netti

 

14.00 Kahvitauko

 

14.30 Kyberturvallisuus on arjen turvallisuutta – kannattavaa kasvua asiakkaan liiketoiminnan riskit ymmärtäen

Mika Kataikko, Kyberturvallisuusjohtaja INKA / Jykes

MikaKataikko netti

 

15.00 Enemmän parempaa vähemmällä ja pikseli kerrallaan.

Ville Tolvanen, sosiaalisen median asiantuntija, 2020-luvun brändimuotoilija

Ville Tolvanen netti

 

Muutokset mahdollisia

Järjestäjä: MARK Suomen Markkinointiliitto & MARK Keski-Suomi, Jykes Oy ja Jyväskylän Messut Oy

Ilmoittautuminen: Seminaari on maksuton, mutta edellyttää ilmoittautumisen MARKin sivuilla ja messukävijäksi rekisteröinnin.

 

Puhujaesittelyt:

Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, Suomen Markkinointiliitto MARK

Lauri Sipilä KTM on MARK Suomen Markkinointiliitto r.y:n toimitusjohtaja. Laurilla on markkinointikokemusta jo 1980-luvun alkupuolelta lähtien kaupallisen viestinnän, markkinatutkimuksen, markkinointikonsultoinnin ja yritysten hallitustyöskentelyn parissa. Hän on toiminut myös mainostoimistojen toimitusjohtajana. Lisäksi myös suuret brändien uudistamisprosessit ovat hänelle tuttuja. Päätyönsä ohella Lauri kuuluu useisiin hallituksiin ja on ollut käynnistämässä Sauna from Finland yhdistystä. Lisäksi hän on toiminut koko työuransa ajan myös kouluttajana yritysten sisällä ja lisäksi vierailevana luennoitsijana useissa oppilaitoksissa.

Lauri kirjoitti vuonna 2008 kirjan ”Käytännön markkinointi. Nyt.” (Infor). Vuonna 2014 hän kirjoitti Jarkko Kurvisen kanssa kirjan ”Mielipidejohtaja” (Talentum), jonka pääsisältö muodostuu sisäisestä markkinoinnista, strategian toimeenpanosta ja sisältömarkkinoinnista.

 

Antti Leino, Digital Director, GroupM

Antti tuo lavalle 20 vuotta digitaalisen markkinoinnin kokemusta aina ensimmäisten www-sivujen koodaamisesta, kansaninvälisistä verkkokampanjoista huomisen sähköisen markkinoinnin strategisten ongelmien ratkaisuihin. Päivätyökseen hän operoi Mindshare, MEC, Mediacom ja Maxus -mediatoimistojen digitaalisen mediasuunnittelun johtajana ja yrittää ymmärtää entistä paremmin mitä sinä teet verkossa, jotta mainos olisi tervetullut ruudullesi.

 

Lennu Keinänen, Evankelista, Sarjayrittäjä, hallituksen jäsen, neuvonantaja, Paytrail

Lennu on kokenut sarjayrittäjä, strategiavisionääri, sekä Paytrail Oyj:n perustaja ja evankelista. Tällä hetkellä hänen pääfokuksensa on Paytrailin kansainvälistymisen parissa ja lisäksi hän toimii startup-kentässä sähköisen liiketoiminnan yritysten alkuvaiheen rahoittajana ja neuvonantajana. Lennu on viimeisen 18 vuoden aikana ollut mukana perustamassa 8 yritystä ja toiminut useiden yritysten ja järjestöjen johto- ja hallitustehtävissä sekä neuvonantajana. Lennulla on laaja näkemys verkkomaksamisesta, sähköisestä liiketoiminnasta ja kasvuyritysten rakentamisesta.

 

Mika Kataikko, johtaja, kyberturvallisuus, Jykes Oy 

Mika Kataikko toimii kyberturvallisuusjohtajana kansallisesti TEM:n ja Tekesin INKA-liiketoiminnan kehittämisohjelmassa sekä Jyväskylän seudun kehittämisyhtiössä Jykesissä.

Kataikolla on pitkä ja monipuolinen kokemus tieto- ja turvallisuusyritysten liiketoiminnasta ja niiden kehittämisestä. Tuotekehitykseen liittyvät haasteet, projektien hallinta, liiketoiminnan, osaamisen, laadun ja turvallisuuden kehittäminen ja johtaminen ovat tuttuja aiheita pitkän linjan ammattilaiselle. Kataikko kantaa huolta erityisesti suomalaisten yritysten kansainvälisestä kilpailukyvystä ja liiketoiminnan jatkuvuudesta. Kyberturvallisuus on hänelle arjen turvallisuutta ja hän näkee että juuri kyberturvallisuus ja sen hallinta voivat olla suomalaisille yrityksille yksi selkeä kilpailutekijä kansainvälisillä markkinoilla.

 

Ville Tolvanen, sosiaalisen median asiantuntija, 2020-luvun brändimuotoilija

Ville Tolvanen on intohimoinen yritysmuotoilija, strategi ja sparraaja.  Digitalisti, joka puhuu ja kirjoittaa. Kirjoituksia voi lukea mm. digitalistnetwork.com sivulta. Ville näkee syvempiä merkityksiä elämässä, yrityksissä sekä yrittämisessä. Hän on kasvujohtamisen ja muutoksen arkkitehti, joka auttaa yrityksiä ymmärtämään kuinka tehdään enemmän vähemmällä ja parannetaan maailmaa pikseli kerrallaan. 

Tilaa sähköinen uutiskirjeemme!

Lähetämme sinulle 2-3 kertaa vuodessa sähköpostia FinnGraf-messujen ajankohtaisista asioista. Voit milloin tahansa halutessasi perua uutiskirjeen tilauksen.